ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥ


Η Ψυχολόγος Κιάρα Ελίνα του Κέντρου Πρόληψης P.N.O.H., γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1982 και μεγάλωσε στην Αθήνα.

Σπούδασε Ψυχολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, απ’ όπου αποφοίτησε το 2005.

Η προσωπική της ανάπτυξη στο χώρο της ψυχολογίας συνεχίστηκε με την πενταετή Μεταπτυχιακή Εκπαίδευση στη Ψυχοδραματική Μέθοδο, στο Ψυχοδραματικό Κέντρο Ανάπτυξης της Προσωπικότητας (ΨΥΚΑΠ) , το οποίο είναι διεθνώς αναγνωρισμένο και αποτελεί μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εκπαιδευτικών Οργανισμών Ψυχοδράματος (FEPTO).

Στη διάρκεια της εκπαίδευσης της παρακολούθησε σεμινάρια με πιστοποιημένους Ψυχοδραματιστές και Εκπαιδευτές στην Ελλάδα και την Ουγγαρία, όπως οι Κωνσταντίνος Λέτσιος, Max Clayton, Christine Hosking, Teszary Judith, Andras Zankay, Bako Tihamer, οι οποίοι πέρα από δάσκαλοι αποτέλεσαν και εμπνευστές στην εξέλιξη της επαγγελματικής και προσωπικής της ζωής.

Το 2008 ξεκινά να ιδιωτεύει ως επαγγελματίας ψυχολόγος, πραγματοποιώντας ατομικές συνεδρίες και βιωματικές ομάδες ανάπτυξης της προσωπικότητας, με παιδιά, εφήβους και ενήλικες.

Στο ίδιο χρονικό διάστημα αρθρογραφεί στο περιοδικό «Vitalite» του Πανελλαδικού Δικτύου Φαρμακείων Advance Pharmacies, σε θέματα ψυχολογίας που αφορούν το παιδί και τον ενήλικα.

Από το 2011 έως και σήμερα συνεργάζεται με ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς. Στα πλαίσια της συνεργασίας της εφαρμόζει στα παιδιά, με βιωματικό τρόπο, το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ‘Βήματα για τη Ζωή’, ένα πρόγραμμα σημαντικό για τη προαγωγή της Συναισθηματικής Νοημοσύνης, κάνει αξιολογήσεις στους τομείς της κοινωνικής και συναισθηματικής εξελικτικής πορείας των παιδιών, ενώ παράλληλα πραγματοποιεί ομιλίες γονέων, βιωματικού και συμβουλευτικού χαρακτήρα.

Μέσα από την αλληλεπίδραση της με τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, γεννιέται η επιθυμία της να εντρυφήσει ακόμη περισσότερο στο παιδικό πλανήτη και έτσι παρακολουθεί το Εκπαιδευτικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ‘Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα’. Το πρόγραμμα αφορούσε ένα νέο ψυχοπαιδαγωγικό μοντέλο, που συνδυάζει την τέχνη του θεάτρου με τεχνικές από θεραπευτικές μεθόδους της Γνωσιακής και Συμπεριφορικής Ψυχολογίας.

Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος συνδυάζει τις γνώσεις που κατέκτησε, με τη πίστη ότι η διαδικασία μάθησης στα παιδιά θα πρέπει να γίνεται με παιγνιώδη τρόπο μέσα από βιωματικές διαδραστικές διαδικασίες, δημιούργησε με τη Άννα Σταματούκου, Αφηγήτρια Παραμυθιών της λαϊκής παράδοσης, αρχικά τους ‘Πρωταγωνιστές εν Δράσει’ για παιδιά προεφηβικής και εφηβικής ηλικίας και τα ‘Μυστικοί Πράκτορες’ για παιδιά προσχολικής ηλικίας σε ιδιωτικά σχολεία ή σε ιδιωτικό χώρο μέσα σε δάσος.

Στη συνέχεια το 2017 γνώρισε τη Βασιλική Μιχαλάκη, τη διατροφολόγο με την οποία αποφάσισε να συνεργαστεί. Συνδυάζοντας αρμονικά τις γνώσεις, την εμπειρία και την αγάπη τους για τα παιδιά, δημιούργησαν και τα υπόλοιπα Βιωματικά Προγράμματα των ‘’Μυστικών Πρακτόρων’’ στα κομμάτια της Πρόληψης Υγείας και της Διατροφής.

Το 2019 η Ελίνα Κιάρα και η Βασιλική Μιχαλάκη, έχοντας κοινή φιλοσοφία, αγάπη για τον άνθρωπο και ειλικρίνεια με την οποία αφουγκράζονται τις ανάγκες του, δημιουργούν το Κέντρο Πρόληψης P.N.O.H. Στις δικές τους ειδικότητες πρόσθεσαν και τα κομμάτια της σωματικής άσκησης και ευεξίας, με το pilates, τη yoga και τη μάλαξη, αποδεικνύοντας έτσι την φιλοσοφία τους για ολιστική προσέγγιση του ανθρώπου.

Το ίδιο χρονικό διάστημα εξειδικεύεται επιπλέον, με το τίτλο Master Practitioner in Eating Disorders and Obesity, στη Διαχείριση Διατροφικών Διαταραχών και Παχυσαρκίας, από το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών (National Center of Eating Disorders- NCFED) και το British Psychology Society- BPS.

Παράλληλα, έχοντας γνήσιο ενδιαφέρον, σεβασμό και αίσθημα ευθύνης προς τη μοναδικότητα και διαφορετικότητα του κάθε ανθρώπου, ένιωθε την ανάγκη να βρει επιπλέον ψυχοθεραπευτικά εργαλεία, ώστε να ωφεληθεί στο έπακρο η αναπτυξιακή διαδικασία.

Έτσι, διαρκώς εξελίσσει την επαγγελματική της κατάρτιση με μεταπτυχιακά, επιμορφωτικά προγράμματα και σεμινάρια, ενδεικτικά τα:

  • Βιωματικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ‘Διαχείριση του Στρες , Εγκατάσταση Υγιεινών Συνηθειών, Βελτίωση της Μνήμης και της Ευεξίας, με τη τεχνική της Πυθαγορείου Αυτογνωσίας’, της Ιατρικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
  • Μεταπτυχιακό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη ‘Χοροθεραπεία- Κινητική Θεραπεία’ (Dance Movement Therapy, Laban Analysis), στο Ινστιτούτο Έρευνας και Εφαρμογής Μεθόδων Αυτοβελτίωσης «Ψυχής Διάπλους».
  • Ετήσιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Θετική Ψυχολογία του Παντείου Πανεπιστημίου.
  • Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ‘Η Επιστήμη των Σχέσεων’,στο Ανοιχτό Λαϊκό Πανεπιστήμιο.
  • Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Ψυχοσωματικής Υγείας «Όταν το σώμα μιλάει», στο Ανοιχτό Λαϊκό Πανεπιστήμιο.